שינוי בהרגלי קניות ב5 צעדים פשוטים

שתפי את הפוסט הזה

היום יש יום של שקט אחרי ימים מלאים בעשיה. כשנוצר השקט, זה מוביל לריק שלתוכו נשאבות באופן מיידי מחשבות. פעם קראתי איזה מחקר שבו אנשים הקליטו את המחשבות שלהם וגילו שזאת אותה מחשבה שחוזרת על עצמה, וככה זה 97% מכלל המחשבות, רק חלק קטן זה באמת משהו חדשני. לפעמים מפתיעות אותי פיסות מידע שנשמרות בתוך המוח, התזמון של השליפה מפתיע עוד יותר. 

הפעם המחשבות עסקו בחשבון נפש, כזה שמוביל לשאלה יחסינו לאן. הפעם היה מדובר ביחסים שלי עם אוכל. תבינו, 26 שנים של כאבי בטן ובדיקות דם שהדרך הכי יעילה שמצאתי להתמודד איתם זה פשוט להדחיק. לא משנה מה עשיתי עד כה , ואילו הגבלות באוכל גזרתי על עצמי זה פשוט לא עבד. כשהגוף כואב וחלש הרבה זמן קשה למצוא מחשבות של תקווה. ממשיכים פשוט לעשות דברים בצורה רובוטית. 

זאת היתה תקופה קשה, אפלה. שוטטתי ב50 גוונים של אפור ולא בהקשר שמוביל לתשוקה. כאדם עם מוח אנליטי ונגיעות של רוחניות ידעתי שישנה דרך, היא פשוט עוד לא התגלתה לי. חיפשתי מישהו שהיה במקום דומה ויכול להדריך אותי לצאת את האור, החיפושים הובילו להרבה וכלום. 

כשהייתי קטנה במקום שגרתי בו , שנות אור לפני המצאת האינטרנט הדרך להעביר את החכמה העתיקה השתמשו בפתגמים. אחד מהם היה " הצלת האדם שתובע הוא תפקידו הבלעדי של האדם שתובע". אולי זאת באמת הדרך, לפלס לבד את השביל. 

ממה אתחיל כשאין לי קצה חוט? מהתחלה. מה היה לפני שהכל התחיל?

כשמסתכלים באופן גלובלי על מה שקורה בעולם רואים שכל שנה בעולם המערבי יש יותר מקרים של מחלות מעיים ומעי רגיש ביחס לשנה הקודמת. ההנחה היא שהגנים שלנו לא משתנים בכמה עשרות שנים ולכן יש משהו בהתנהגות שלנו שגורם לשינויים.

אז מה השתנה בעולם ומה השתנה אצלי?

גדלתי במקום קטן אפילו במימדים של ישראל, סוג של כפר, כשגידלנו את האוכל בעצמנו או קנינו אותו משכנים . הביצים היו מתרנגולות בחצר, החלב מפרה שאכלה עשב, הירקות הודברו בקומפוסט ועשבים נוקשו בידיים. בגלל שבחנויות לא היו יותר מדי מצרכים הם שימשו בעיקר כדי לקנות לחם,מלח, שמן צמחי,קמח זה בערך הכל, כי כל השאר נאלצו לייצר לבד. אפילו נקניקים היו תוצרת בית. כשרצינו נשנוש אלה היו גרעיני חמניות שאכלנו ישר מחמניה או עוגיות ביתיות, באביב וקיץ האפונה הירוקה והמתוקה צמחה ושימשה לנשנוש טעים. אף אחד לא הבין אז שיש קשר בין אוכל לבריאות, וזה מה שהיה.

מה קורה היום?

אחד המחקרים שמצאתי כשחיפשתי תשובות  הדהים אותי . מצאו שם קשר מובהק בין אכילת מזון מעובד לעובדה שיש כיום יותר מחלות, ביניהן מחלות הקשורות למערכת העיכול. מסתבר שהם משפיעים על תאים שגורמים למעי שלנו להיות בעל חדירות גבוהה, מן פתחים קטנים  כמו מסננת שמאפשרים נדידה יותר חופשית דרך דפנות המעי וחלק מהחומרים שמגיעים מפעילים תגובה של מערכת החיסון. 

מצאו קשר בין שימוש מוגבר בין תוספי מזון בתעשיה לבין הופעת המחלות. 

מי בכלל אוכל אוכל מעובד? מסתבר שכולנו- סוכר מעובד , מלח, מתחלבים, ממיסים אורגניים, צבעי מאכל, חומרים משמרים נמצאים במזונות הכי בסיסיים כמו לחם, חלק מהגבינות, סלטים מוכנים, עוגיות ואפילו שמנים מזוקקים.

המחשבות שוב חזרו לילדות ונזכרתי איך היינו עוזרים לסבתא, הולכים בשדות בכדי לנכש עשבים שוטים שלקחו משאבים מהירקות שרצינו לגדל.

גם בחיים שלי החלטתי לעשות פעולה דומה בתוך המזווה, קודם להבין מה להוציא ולאוורר. 

אז איך עושים את שדרוג המזווה ב5 צעדים פשוטים

1. מפנים קצת יותר זמן לפני שניגשים לקניות בפעם הבאה

2 .קודם כל ממלאים את העגלה במזונות שלא עברו עיבוד כמו פירות, ירקות, דגים, עוף, אגוזים

3 .ניגשים למדפים עם מזון ארוז  ולפני שקונים , קוראים את הרכיבים, ובמידה שיש משהו חשוד  כמו מילים או מספרים לא מובנים בתוך רשימת הרכיבים מחזירים את החבילה למקום אליו היא שייכת , למדף.

4. נושמים, השינוי לא פשוט וזה בסדר להרגיש קצת לחץ. הרבה מהמזונות שנוותר עליהם אפשר למצוא בגרסה טובה יותר. 

5. באים הביתה שמחים ומחפשים השראה ומתכונים קלים ופשוטים של מה שאפשר להכין ממה שיש.

הרשמי עכשיו וקבלי מתכונים חדשים וסודיים במייל

אוכל טעים לבטן רגועה

More To Explore

Uncategorized

מסע ריפוי מעבר לאוכל.

בוקר סתווי אחד הסתכלתי בטלפון, ראיתי שההודעה ששלחתי לא התקבלה ונכנסתי להסטריה. אחרי אוקטובר השנה הכל רגיש, אין באמת נורמלי יותר, אז מותר קצת רגשות

Uncategorized

מה עושים בהתקף של מחלת מעיים

חלק מהאנשים שקוראים את הבלוג הזה, כנראה קוראים אותו כי הבטן ניווטה אותם. קרוהן וקוליטיס הן מחלות מעיים דלקתיות שיכולות להתבטא במגוון מאוד גדול של

רוצה לקבוע שיחת ייעוץ?

אוכל טעים לבטן רגועה