ממרחים שישדרגו כל כריך

שתפי את הפוסט הזה

מדי פעם אני מוצאת את עצמי תוהה איך הגענו לצורת האכילה כפי שהיא היום. יש כל מיני אקסיומות שכל כך ברורות מאליהן שקשה להבין מתי בדיוק התחילו.

היום אין אדם בתרבות מערבית שלפחות פעם ביום לא אוכל מנה הבנויה מלחם שעליו מרוח או מונח משהו, במילים אחרות – סנדויץ.

אי שם במאה ה18 היה היה מפקד צבאי בשם ג'ון מונטגי שלימים הפך לשר החוץ הבריטי. הסיפור מספר שחייו לחוצים ובכדי להפיג קצת את הסטרס הוא שיחק קלפים. באותה עת המלך של בריטניה הגדולה היה כל כך מרוצה מהישגיו של גו'ן שהעניק לו תואר הדוכס מסנדוויץ. באחד המשחקים הדוכס היה כל כך נלהב שלא רצה להפסיק לשחק גם כשהרעב הציק לו ממש. הוא הורא למשרתו להמציא אוכל שיוכל להחזיק ביד אחת כדי שיוכל לשחק ולאכול בו זמנית. 

מאז בתעשיית המזון הבינו שזה מזון מועדף, יש כריך בית ספר, יש כריכים מפורסמים עם שמות שונים, ישנם בתי קפה שמגישים כריכים כמזון עיקרי.

כדי שכריך יהיה טעים וגם מזין להלן כמה ממרחים ביתיים קלים שיהפכו כל אכילה לארוחה.

הממרח הראשון עשוי מעדשים – חומר גלם שנמצא עוד לפני 10000 שנה . עסקת החליפין מפורסמת בין עשיו ויעקוב כללה נזיד עדשים. עדשים עשירות בחלבון, ברזל ומגנזיום.

ממרח עדשים וגזר

מתכון ללא גלוטן, מתאים לבעלי מחלות מעיים , כמו כן לאי נוחות בקיבה וצרבת. בעלי מעי רגיש אפשר לנסות כמות קטנה בתקופה הרגועה.

1 כוס עדשים כתומות 

3 גזרים

1 בצל, לא חובה

1 כף שמן זית

מלח

כורכום

כמון

74881529_117176936392206_5508792879973138432_o

להשרות עדשים כתומות במים, לבשל עד ריכוך. לגרד את הגזרים בפומפיה, לאדות בכף שמן זית ביחד עם תבלינים. לשים בבלנדר או מעבד מזון, אני משתמשת בנינג'ה. לטחון עד מרקם חלק. 

 

הממרח הבא עשוי מאגוזי מלך שעשירים באומגה 3, סידן ומגנזיום ועלים ירוקים שתורמים חומצה פולית וסידן. ממרח שיכול להעשיר בטעם ובסידן כל כריך ושילוב עלים ירוקים שמאוד תורמים לבריאות הקיבה .

ממרח פסטו אגוזי מלך

מתכון ללא גלוטן, מתאים למעי רגיש, מחלות מעיים ובעיות קיבה

½ כוס אגוזי מלך

1 כוס עלי בזיליקום

1 כוס עלי כוסברה (לא חובה, אפשר 2 כוסות בזיליקום במקום)

4 כפות שמן זית

מלח

להשרות אגוזי מלך במים כשעה. לסנן ולשמור את המים. להפריד עלים מגבעולים ולשטוף. לשים את הכל בבלנדר או מעבד מזון, להוסיף שמן ומלח, אפשר להוסיף מעט לימון סחוט במידה ואוהבים את הטעם.

מומלץ למרוח על לחם איכותי וטעים ולאכול בנחת ללא ולהנות מכל ביס.

 

 

 

 

הרשמי עכשיו וקבלי מתכונים חדשים וסודיים במייל

אוכל טעים לבטן רגועה

More To Explore

Uncategorized

מסע ריפוי מעבר לאוכל.

בוקר סתווי אחד הסתכלתי בטלפון, ראיתי שההודעה ששלחתי לא התקבלה ונכנסתי להסטריה. אחרי אוקטובר השנה הכל רגיש, אין באמת נורמלי יותר, אז מותר קצת רגשות

Uncategorized

מה עושים בהתקף של מחלת מעיים

חלק מהאנשים שקוראים את הבלוג הזה, כנראה קוראים אותו כי הבטן ניווטה אותם. קרוהן וקוליטיס הן מחלות מעיים דלקתיות שיכולות להתבטא במגוון מאוד גדול של

רוצה לקבוע שיחת ייעוץ?

אוכל טעים לבטן רגועה