פלפלים ממולאים- מבשלים חיבוק

שתפי את הפוסט הזה

יש רגשות שקל איתם, כמו אהבה, שמחה, סיפוק. מחברים עליהם שירים, כותבים ספרים, הרשתות החברתיות מלאות בתמונות שמנסות ללכוד רגעים יפים של החיים. מצד שני ישנם רגשות פחות פוטוגניים, כאלה שאנחנו פחות רוצים להראות ולחשוף כי הם מציפים את כל הפחדים. מה יחשבו עלי אם יראו אותי עצובה, כועסת, חסרת אונים? האם מישהו ירצה להיות לידי? האם זה אומר עלי שאני חלשה? 

כשהייתי קטנה מילה רגש נחשבה למשהו שלילי, לא פרקטי ולא יעיל. כל מנעד הרגשות היה צריך להכניס לתיבה, לסגור אותה היטב ולהחביא את המפתח רחוק מאוד.

זה משהו שעבר מדור לדור, כי הזמנים היו קשוחים יותר, היה צורך השרדותי להשאר חזקים. כנראה יש העברה ברמת התאים שגורמת לנו להיות מי שאנחנו ולפחד מדברים לכעורה לא הגיוניים. 

מאז שאני זוכרת את עצמי , בכל פעם שהופיע עצב או בדידות לא הרשתי לעצמי להיות שם, כי זה משהו שלילי, רע ואז מיד חייבים לחפש הסחה, להיות בעשייה כדי שחלילה זה לא ידבק בך.

גדלתי. הבנתי שחשוב למצות עד הסוף את כל מה שהחיים מזמנים, ולפעמים זה משהו קליל ולפעמים פחות. 

למדתי למצוא תרופה לכל כאב- פיזי ונפשי- חיבוק. חיבוק מנחם, מרגיע, מפייס וממה שבדקו במחקרים גם מחזק את מערכת החיסון ואת הנפש. 

לכל אוכל יש בעיניי תפקיד מעבר לטעם- אוכל גם מעביר מסר- יש אוכל  מנחם, יש כזה שמזריק אנרגיה, יש כזה שעוזר לשרוד ויש אוכל מחבק.

כשאני מכינה את האוכל המחבק, הוא חם, מלטף ואומר דברים שלפעמים קשה להביע.

פלפלים ממולאים

המתכון ללא גלוטן, מתאים לבעלי מעי רגיש ומחלות מעיים . במצב שישנן היצרויות במעי בזמן האוכל להוריד את קליפת הפלפלים הדקה.

10 פלפלים בגודל בינוני

1 ק"ג הודו אדום/ כתף בקר

½ כוס אורז בסמטי

1 בצל (אפשר לוותר מי שרגיש)

3 גזרים

½ כפית פפריקה מתוקה

1 עגבניה מגורדת ללא קליפה

מלח לפי הטעם

לרוטב:

2 כפות שמן זית

½ כוס מיץ עגבניות של מהול ב1 כוס מים או 1 כפית סומאק מהולה בכוס מים

 

אופן הכנה:

לערבב בשר עם אורז בסמטי. לחתוך בצל לקוביות ולגרד גזר בפומפיה, לאדות אותם במחבת בכף שמן זית. לקרר מעט ולהוסיף לתערובת הבשר.

לגרד בפומפיה עגבניה (ללא קליפה) ולהוסיף לתערובת. למי שרגיש לעגבניות אפשר לוותר. 

את הפלפלים לשטוף, לחתוך את החלק העליון ולהוציא גרעינים. 

לקחת סיר רחב ולשים שמן זית בתחתית, למלא את הפלפלים המלית הבשר והאורז, לסגור את המכסים ולשים על את הסיר על הכיריים. לאחר ששומעים צליל שהסיר התחמם מוסיפים את המיץ עגבניות ( או מים מהולים בכפית סומאק למי שרגיש לעגבניה) ומים עד כיסוי הפלפלים. סוגרים מכסה הסיר ובודקים טעמים לאחר הרתיחה. במידת הצורך מוסיפים מלח ומים.

מנמיכים את הלהבה ונהנים מריח מחבק שמתפשט בכל הבית. לאחר כ30 דקות בודקים את מוכנות האורז, אם הגרגר רך סוגרים את הגז ומשאירים את הפלפלים בסיר עם מכסה סגור עד הארוחה.

 

 

בתיאבון

הרשמי עכשיו וקבלי מתכונים חדשים וסודיים במייל

אוכל טעים לבטן רגועה

More To Explore

Uncategorized

מסע ריפוי מעבר לאוכל.

בוקר סתווי אחד הסתכלתי בטלפון, ראיתי שההודעה ששלחתי לא התקבלה ונכנסתי להסטריה. אחרי אוקטובר השנה הכל רגיש, אין באמת נורמלי יותר, אז מותר קצת רגשות

Uncategorized

מה עושים בהתקף של מחלת מעיים

חלק מהאנשים שקוראים את הבלוג הזה, כנראה קוראים אותו כי הבטן ניווטה אותם. קרוהן וקוליטיס הן מחלות מעיים דלקתיות שיכולות להתבטא במגוון מאוד גדול של

רוצה לקבוע שיחת ייעוץ?

אוכל טעים לבטן רגועה